17 Ocak 2014 Cuma

Nerde kalmıştık..

Hatun bu mumu al  yakıp ateşiyle akşama bu yiyeceklerden bana çorbadan salataya tatlıya kadar pişireceksin bende afiyetle yiyeceğim demiş.Kadıncağız bir muma bir malzemeye bakmış korkudan ağzını açıp birşey diyememiş.Adam gittikten sonra mumu yakmış daha su ısınmadan mum bitmiş tabi ki hiçbir şey pişirememiş ağlamış dövünmüş ne fayda akşam olmuş kocası gelmiş sofraya oturmuş pişirdiklerini getir yiyelim demiş ama  yemek yok daha su ısınmadan mum bitti yemek yapamadım demiş mesel buya adam kadının ağzını burnunu kulaklarını kesip bir kenara oturtmuş köye haber salmış.Güzel marifetli bir kız bulun evleneceğim demiş ee paranın gözü kör olsun hemen bulmuşlar.Gelin adayının bir şeyden haberi yok zengin yere gelin oldum diye kasılıp duruyomuş.Düğün dernek yapılmış uzatmayalım birinci kadının başına gelenler ikincininde başına gelmiş adam onunda ağzını burnunu kulağını kesip bir kenara oturtmuş.Bu iki kuma birbirlerine bakıp ağlaşa dursunlar adam yine haber salmış  insanların yapılanlardan haberleri yok yine düğün yapılmış aynı şeyler yaşanmış .Üç kuma kader birliği etmiş kavgasız gürültüsüz  yaşıyolarmış adamda bakmış olacak değil ben kendim istediğim gibi bir kadın bulamadım siz üçünüz gidip bana birini bulup evlendireceksiniz demiş.Üç kuma  ağlaşmışlar ama yapacak bir şey yokmuş.Hem yıkanırız hem arınırız hemde kocamıza birini buluruz belki deyip hamama gitmişler.Kumalar  kenarda yıkanırken alımlı mı alımlı güzel mi güzel endamlı bakanın bir daha dönüp bakası hüri desem bir kız gelip karşılarına oturmuş.Hele değin ablalar sizin bu haliniz nedir deyince bizimkiler hem ağlamış hem anlatmışlar olanları.Kız  kocanıza beni alın demiş kumalar birini bulduk diye hem sevinmişler hemde aynı şeyler onunda başına gelecek diye üzülmüşler ama hemen bir kız bulduklarını kocalarına haber vermişlerrrrrr..vermesinede...

2 yorum:

ÖRGÜÇANTAM-Hatice yazıcı dedi ki...

vayyy tam burada da kesilir mi kardeş:))))

Unknown dedi ki...

TAM BENLİK OLMUŞ MERAKLA BEKLİYORUM ADAMIN DUDANMASINI