18 Ocak 2014 Cumartesi

Evet devam edebiliriz merak edenler çok olmuş..))

Kumaların kocası yani bilinen adıyla kavaz ağa bu habere çok sevinmiş hemen düğün dernek kurulmuş  evlenmişler .Gece adam uyuduktan sonra bizim taze gelin kalmış adamın kemerindeki anahtarları almış kilitli kapıları açmış evin her köşesini iyice gezmiş duvarları dinlemiş tekrar gelip yerine yatmış.Sabah olup adam uyanmış bir mum kibrit malzemeyi verip ben akşama gelirim ona göre eğer sende yapamazsan akibetin diğerleri gibi olur deyip gitmiş.Bizim dünya güzeli gelin akıllımı aklıllı akşam dinlediği duvarlardan birinde çoluklu çocuklu bir ailenin sesini duymuşmuş..Kumalar ağlaşmışlar senide kesecek diye gelin siz meraklanmayın bana bişe yapamaz demiş ve gidip ses duyduğu duvardan bir tuğla çıkarmış seslenmiş hele komşular gelin size diyeceğim var demiş..Yan komşular köyün hem fakir hemde kalabalık ailelerinden biriymiş.Hemen açılan deliğe yanaşmışlar yan komşularının kavaz ağanın evi olduğunu bildikleri için birazda korkmuşlar ama güzel gelin korkmayın benim dediklerimi yaparsanız sizi zengin ederim demiş insancıklar çok sevinmiş dile bizden ne dilersen demişler.Şimdi ben size malzeme vericem çeşit çeşit yemekler yapıp bana bu delikten vereceksiniz bende size altın vericem demiş.Komşular yemekleri tatlıları pişirip vermişler güzel gelin kapaklı sahanlara koymuş  çorbadan salataya tatlıdan meyveye hepsini masaya sıralamış güzel bir masa hazırlamış..Tuğlayı yerine koyarken evin gelininin hamile olduğunu öğrenmiş....Özür dileyerek mesel bu bir sahanada büyük abdestini yapıp bir kenara koymuş.Kumalar korku ve merakla neler olacağını bekliyorlarmış onlara olanları anlatırsanız sizin diğer taraflarınızıda ben keserim deyince korkudan dilleri tutulmuş beklemeye başlamışlar..Bu arada gelin hanım mumu yarıya kadar yakıp masanın başına koymuş..Kavaz ağa gelmiş masayı hazır görünce çok şaşırmış..Acaba....neler olmuş dersiniz..))

Hiç yorum yok: