8 Nisan 2012 Pazar

Arkası yarın masallarım başlıyor.Anneannemin anlattığı masalları anltayım dedim ama onun anlattığı gibi olmasada ..Tam olarak bir masal aklımda diğerleri yarım yarım bakalım beğenecekmisiniz..

1. bölüm.

Evvel zaman içinde kalbur zaman içinde deve tellanken pire hammalken ben babamın beşiğini tıngır mıngır sallarken vavaranı sürsüreni padişahım herzaman.
Ülkenin birinde bir oduncuyla 3 kızı yaşarmış.Oduncu her sabah erkenden ormana odun kesmeye  gidermiş.Sabah kalktığında sırasıyla kızlardan biri babasına hizmet eder onu işine gönderirmiş..Günlerden bir gün ormanda odun keserken yanına bir derviş gelmiş ve,

_İşin ne ya baba demiş.?

_Gözünü açta gör demiş oduncu..

Derviş sinirlenmiş sen benim kim olduğumu biliyormusun demiş. Oduncuda şaşkın bakınca ben tebdili kıyafetle halk arasında dolaşan padişahım demiş.Oduncu çok korkmuş korktuğunada uğramış..Padişah tez oduncunun kellesini vurun demiş.Oduncu padişahın ayaklarına kapanmış o kadar çok yalvarmış ki padişahta sana bir soru soracağım bilirsen canını bağışlarım demiş..
_Altın ahır, gümüş ,bakır nedir? bu sorumun cevabını 3 gün içinde isterim yoksa canını alırım deyip sarayına geri dönmüş...Oduncuda evinin yolunu..Ogün büyük kızının hizmet günüymüş babasının yemeğini hazırlamış kahvesini yapmış yatağını hazırlamış ama ne yaptıysa babasının üzüntüsünü giderememiş.Ah babacım senin bir derdin mi var diye sormuş babasıda bu gün olanları anlatmış .. Kızda aman baba bende fırıncının oğlu beni istedide onu düşünüyosun zannettim  boşver demiş.Oduncu daha çok üzülmüş..Sabah yine ormana gitmiş ama başına gelenleri düşünmekten iş yapamamış.Akşam olup eve döndüğünde ortanca kızı onu karşılamış yemeğini hazırlamış  kahvesini yapmı yatağını hazırlamış fakat babasının üzüntülü halini giderememiş..Babasına  sormuş nedir bu halin diye babasıda anlatmış ama büyük abla gibi aklı evlenmekte olan kız aman boşver bende komşunun oğlu istedide onu düşünüyorsun zannettim demiş.Oduncu daha çok üzülmüş .Ertesi gün ormana gitmiş yarın gelecekler ben cevabı bulamazsam beni öldürecekler kızlarım yanlız kimsesiz kalacak diye hiç odun kesmeden eve gelmiş.Gün küçük kızın günüymüş babasını çok severmiş öyle üzüntülü görünce derdin nedir babacım demiş.Oduncuda ablalarına söyledim bir işe yaramadı sana söylesem ne olacak demiş .Kız israr edince her şeyi baştan anlatmış .Kızda baba üzüldüğün şeye bak çok kolay bir cevabı var sen şimdi yat ben sabah sana söylerim demiş...


Görelim bakalım ne demiş ..?

Hiç yorum yok: