11 Nisan 2012 Çarşamba

4.bölüm.

Efendim kız uzaktan uzağa seslenip bende kuyu başında üç aşağı beş yukarı yıldız sayıyorum demiş.Harem ağası pek birşey anlamadığı gibi padişaha ne cevap vereceğini düşününce padişahın buyruğudur hemen gelesin demiş.Neyse uzatmayalım kız gelip kapıyı açmış.Harem ağasıda bu kese altını padişahım yolladı cevabınızı bekler demiş.Kıza keseyi verince kızda altınları saymış  git padişahına söyle herkesin ayı otuz bizimki niye yirmidokuz demiş içeri girmiş..Padişah büyük bir sabırsızlıkla ağayı bekliyormuş.Hemen huzura çağırıp   ne cevap verdiler hepsini tane tane anlat bakalım demiş.Ağada eve gidip kapıyı çaldım uzaktan bir ses kim o dedi sonra babasını sordum ormana odun kesmeye gitmiş.O zaman büyük ablan gelsin dedim oda biri iki etmeye gitmiş.Padişah demekki büyük abla ebelik yapıyo demiş..Ağa sonra ortanca ablasını çağırdım oda gül bahçesinde gül saçıyomuş.Hımmmm demekki hamamda natırlık yapıyo demiş  padişah..Sonra sen gel dedim küçük kıza oda gelemem kuyu başında üç aşağı beş yukarı yıldız sayıyom dedi.Padişah ağa bunda anlamıyacak bişe yok oda bebekleriyle evcilik oynuyomuş demiş.Keseyi verdinmi verince birşey dedimi diye sormuş..Ağada git padişahına söyle herkesin ayı 30 bizimki niye 29..Padişah çok hiddetlenmiş bire densiz altın çalmışsın onu haber vermiş demiş..Tez yıkıl karşımdan diye bağırmış..Ama kızın aklınada hayran kalmış .Hemen mahiyetini toplayıp yola çıkmış doğru oduncunun yanına gitmiş.Oduncu padişahı görünce çok korkmuş.Padişah oduncudan ALLAHIN emri PEYGAMBER efendimizin kavliyle küçük kızını kendime ,büyük kızını baş vezire ,ortanca kızını diğer vezire istemiş..EE padişah isterde verilmezmi tabiki oduncu kızlarını baş göz etmenin sevinciyle evet demiş..Kırk gün kırk gece düğün yapılmış. Onlar ermiş muradına biz çıkalım kerevetine.Gökten üç elma düşmüş  biri anlatan anneanneme  nur içinde yatsın biri bana yazıp sizlere ilettiğim için   biride dinleyen okuyan sizlere....

6 yorum:

aksungur46 dedi ki...

elmanın biri benim çok sıkı takip edip okudum.anneanneciğin nurlar da yatsın leyloşum sana da tşk.lerrrr

ÖRGÜÇANTAM dedi ki...

süpersin ,eline yüreğine sağlık .

begoş dedi ki...

Sende sağol canım beğendiğine sevindim birde masalı sahibi anlatsaydı daha zevkle dinlerdin öptüm canım...

begoş dedi ki...

Serpil canım benim elmalar sana feda olsun teşekkürederim öptüm canım..

fiamma dedi ki...

Sessiz sessiz takip ettim anneneciğinin masalını, bize de annanem anlatırdı oyalamak için ama aklımda kalmadı hiç biri ne yazık ki. Allah rahmet etsin ve nurlar içinde yatsın huzurla.

begoş dedi ki...

Sağol fiammacım anneanneler hayatımızın en önemli insanları yerini hiç kimse doldurmuyor..